Euro
Według Eurobarometru jest to najbardziej emblematyczne osiągnięcie UE. Euro istnieje od prawie 20 lat, w sumie 19 krajów staje się częścią strefy walutowej. Niemniej jednak waluta jest nadal kontrowersyjna, w szczególności ze względu na okoliczności jej wprowadzenia i trudne warunki paktu stabilności.