Dlaczego dyrygenci używają batut?5 min
Choć batuta jest zakorzeniona w naszych wyobrażeniach jak muszka i frak, trudno zrozumieć na pierwszy rzut oka, w jaki sposób działa ta magia. Jak dyrygentowi udaje się uformować dźwięk za pomocą ruchu batuty? Skąd ona się wzięła i do czego służy?