Spekulacja i megalomania 1880-2017
Opowieść o tym jak w okresie 400 lat rywalizacja trzech metropolii zdominowała światową gospodarkę i dała początek nowemu modelowi miejskiemu. W dzisiejszym odcinku: XX wiek mija w Londynie i Nowym Jorku pod znakiem gigantyzmu. Podczas gdy Londyn – największe miasto na świecie – rozrasta się bez końca, Nowy Jork podbija niebo i zmienia panoramę miasta. Dwa miasta i dwie skrajności tworzą podwaliny do nowych form mieszkaniowych.