The last coal mine in the Czech Republic closes
After 250 years, the cages are descending for the final time. In the Czech Republic, the sun is setting on the coal era—a victim of shifting markets and Europe’s green transition. In Stonava, miners emerge from the pit one last time, left to navigate the dark space between a lost heritage and an uncertain identity.