Belly of the Beast
When an unlikely duo discovers a pattern of illegal sterilizations in women’s prisons, they wage a near impossible battle against the Department of Corrections. Filmed over seven years with extraordinary access and intimate accounts from currently and formerly incarcerated people, Belly of the Beast exposes modern-day eugenics and reproductive injustice in California prisons.