Antonia Bembo: Ercole Amante
Hercules has fallen in love with his son's lover and refuses to accept her rejection... Venetian composer Antonia Bembo’s opera is a baroque jewel from a little-known female composer, written in France in 1707. This production, the first from the Paris Opera, is brought to the stage by Netia Jones and conducted by Leonardo Garcia-Alarcón.
The Venetian Antonia Bembo, who fled her violent husband to be welcomed by the court of Louis XIV in France, wrote this baroque opera as early as 1707, but it has never been performed on stage to this day. The surprisingly modern work, which is now entering the repertoire of the Paris Opera in a production by Netia Jones and conducted by Leonardo García-Alarcón, rehabilitates the unjustly forgotten composer and can finally be heard exactly where it was written over 300 years ago.