Dragonflies, Salamanders, Adders
Wetlands are fascinating habitats, rich in wildlife. Dragonfly larvae spend up to four years in the water here before they hatch. Fire salamanders and adders also depend on the special conditions of wetlands. However, conflicts of use, drainage and climate change are jeopardising these sensitive ecosystems.