Immigration in post-Brexit Britain
One of the big promises of Brexit was to reduce immigration to the UK. Whilst more EU citizens are leaving the UK than moving there, they have been replaced by people from Asia (India, Philippines, Pakistan) or even Africa (Nigeria). Between 2022 and 2023, net migration hit a record level of 682,000. Key sectors like agriculture and healthcare, which historically depended on European workers for often difficult jobs, haven't found local workers and have had to look further afield.