The Mark of the Day
In the Lens basin at the start of the 20th century, the film follows the hopes and hardships of a tight-knit mining community. With a socially conscious, realist eye, Louis Daquin portrays the daily grit of northern France’s coal workers and the rising tension between a young engineer and his entrenched superior.