O świcie
Zrealizowany w duchu realizmu film Louisa Daquina z 1949 r., będący opowieścią o życiu górniczej społeczności w północno-zachodniej Francji. Jednym z wątków jest temat powojennej reemigracji z tych terenów polskich górników na ziemie odzyskane na Śląsku. W jednej z głównych ról wystąpił po raz pierwszy Michel Piccoli.