Is It True That...
Military victories, efficient administration, flourishing trade, innovative technologies: the Roman Empire is the archetype of a successful empire. But after centuries of domination over the Western world, the empire suddenly collapsed. Myth or reality? An investigation into the demise of Rome and the power of a decline and fall story that is still seductive today.