Las Vegas and the American Dream
The desert city of Las Vegas embodies the American Dream in its most extreme form with capitalist excess and spectacular shows in equal measure. What was once a dusty backwater has become a glittering metropolis of gambling that attracts millions of pleasure-seekers and generates billions of dollars for industries in the city.