Decoding Conflicts
For decades, Mexico has been fighting against the drug cartels that are destabilising the country through violence, corruption and huge profits. Since 2006, over 450,000 people have been killed and more than 125,000 have been displaced with entire regions in the hands of cartels. But the conflict extends far beyond the borders of Mexico, a centre of international drug trafficking.