Jurriaan the Dutch AI consultantTechnology
Artificial intelligence has the potential to change our world for the better, but it comes at a price. Just like humans, AI algorithms discriminate against certain groups and can be prejudiced. Through his NGO ‘Algorithm Audit’, Dutch AI consultant Jurriaan Parie analyzes code used in AI applications and to ensure algorithms become less discriminatory and more transparent.