Dictatorships, Drugs, Violence: Latin America and the USA (3/3)
In 1998, Hugo Chávez's victory in the Venezuelan presidential elections raised hopes for social justice but worried some in the country. At the same time, Colombia tried to tackle the deadly problem of drug trafficking with the help of the USA, but this only shifted the problem to Central America.