Don’t Call Them Berbers19 min
Often referred to in France as “Berbers”, meaning barbarians, the Amazigh are an indigenous people from the North African littoral. At a time where this culture is at risk of fading, a new generation of Amazigh are reclaiming their heritage through their art – with a modern twist. From cyber chaabi to tattoos, meet the women who are revitalising their Amazigh heritage.