Re: Humane Bull Calf Rearing
In the dairy industry, male calves are regarded as ‘by-products’ and often end up in abbatoirs at a very young age. A farmer, a researcher and a butcher have decided to join forces to turn the tide: rather than sending these animals to cattle factories, they take them to meadows and mountain pastures. By saving these calves, they are reviving a form of sustainable livestock farming.