Persian Gulf: The Sea of the Middle East13 min
The Persian Gulf is a geopolitical hotspot where most of the world's oil reserves are concentrated. At the mouth of this small, almost enclosed sea, the Strait of Hormuz is one of the most sensitive points for international trade. A focus on the Persian Gulf and the region that surrounds it.