Science Fiction Prophet Stanisław Lem6 min
When we talk about visionary science fiction writers, we often think of Philip K. Dick, Isaac Asimov, or René Barjavel... rarely of Stanislaw Lem (1921-2006). And yet, this Polish author created one of the masterpieces of the genre, Solaris, which was adapted into a film by Tarkovsky. He also envisioned ahead of his time what the Internet could be and a world where computers would be capable of thinking and experiencing emotions.