Ghettos of the Holocaust
In 1938, the Nazis first considered establishing so-called "Jewish residential districts". One year later, the first ghettos were established in Nazi-occupied Poland. This documentary tells the gruesome story of the Jewish ghettos based on records written by their inhabitants. They bear witness to the human tragedy of the holocaust, but also to an indomitable will to live.