Do Disasters Make Us Better?26 min
Humanity survived the last Ice Age as well as the plague that decimated half of Europe in the 1300s. But do disasters only bring death and suffering, or can they also have positive effects on our societies? Understanding the impact of disastrous historical events can reveal how adversity shapes human resilience, and perhaps even contributes to our evolution.