Are Holidays Really Relaxing?
The dominance of our species has consequences: we have created conditions that fuel rapid evolution. Global warming, climate change, hunting, habitat destruction, resource exploitation, and pollution are forcing nature to adapt to rapidly changing conditions.
As a result, new variants emerge within populations or even entirely new species, adapting to new circumstances within a few generations. Can this rapid evolution help us find a solution to the loss of species?