MOVE! Passion
In Andalusia, the birthplace of flamenco, the dancer and choreographer Sylvia Camarda explores the role passion in dance. She meets researcher Fernando Arroyo, who shows her how joy and suffering translate into body language. From the traditional venues to the contemporary stage with star performers like Manuel Liñan or Patricia Guerrero, she explores how breaking with tradition is still a kind of continuity. And in the Roma district of Sacromonte, in Granada, she meets a local legend who initiates her into the mysterious experience of 'Duende'.