The Divided World: 1939-1962
In 1944, Joan Hinton was recruited for the Manhattan Project, a top-secret project in New Mexico. The young soldier Frantz Fanon risks his life for the liberation of France, but racism within the army leads him to doubt the validity of his commitment. After Germany surrenders, Hedwig Höss flees.