A Divided World: 1939-1962
In 1952, Frantz Fanon became head physician at the largest psychiatric hospital in French Algeria. Shortly afterwards, the uprising for Algerian independence began. In Moscow, the death of Stalin in 1953 heralded a radical change in direction.