A Divided World: 1939-1962
Nikita Khrushchev plays a decisive role in the Battle of Stalingrad. As Allied bombing rains down on Germany, Wernher von Braun makes a pact with the SS. Frantz Fanon from Martinique joins the Free French Forces, where he is confronted with racism on a daily basis.