Data Centre Drought
In Chile water is disappearing, and not just because of drought: Google’s data centres are using huge amounts of water.
Mapping the World focuses on the country of Allende and Pinochet, which has recently moved to the left.
Across Europe, the far right is embedding itself into politics and daily life, but remains fundamentally violent and racist.
Russia is deliberately trying to influence public opinion in Europe through disinformation campaigns. Can Europe defend itself?
Since the invasion of Ukraine the shadow of Putin’s expansionism has been hanging over nations with a border with Russia.