Drugs that Heal
Could psychedelics treat depression? Banned substances such as LSD and psilocybin are now being tested for various afflictions. Several studies are ongoing with one of the largest being conducted by the Charité hospital in Berlin and the Central Institute for Mental Health in Mannheim, Germany. Since the risks and side effects of the substances have not yet been fully researched, their use for therapeutic purposes remains highly controversial.