How a Saint Became a Gay Icon5 min
The image of San Sebastian, tied up and his chest riddled with arrows, has inspired generations of artists. Does his gaze beg for mercy or is he actually in the throes of pleasure? Over the years, many artists have transformed this moment of pain into a moment of desire. So much so that Sébastien has become a key figure in homoerotic imagery.