Jak święty stał się ikoną gejów?5 min
Chodzicie sobie po muzeum i wpadacie na obraz słynnego Caravaggia, "Św. Sebastian krępowany przez kata". Pozornie nic specjalnego. Ale wiedząc, że autor, homoseksualista, brał męskie prostytutki na modeli, obraz nabiera nowego wymiaru. Św. Sebastian stał się gejowską ikoną, interpretowaną, reinkarnowaną, wyprowadzaną z kontekstu. Czemu niektórzy widzą w jego spojrzeniu zachętę do fizycznej, męskiej przyjemności?