Myanmar: The Dying Lake34 min
For hundreds of years, local farmers have been growing tomatoes on the lake's surface, on well-kept floating gardens nourished by the river mud. The locals live life to the rhythm set by the harvests. But modern pesticides and fertilisers are killing the lake, and killing the locals. But they continue to use the chemicals out of necessity. It's a lethal catch 22.