Volcanoes and Humankind
Etna is Europe's tallest and most active volcano. Mongibello, as the Sicilians call her, erupts once or twice a year, threatening the 900,000 people that live in the vicinity . Every year at the beginning of February, the city of Catania hosts one of the largest Christian pilgrimages in the world, where Sicilians pray to Sant'Agata to protect them from the wrath of Mount Etna.