Dates That Made History
Historian Patrick Boucheron revisits major dates in history. Christian time began with the birth of Christ but the crucial event for history is the crucifixion. However, this punishment, ordered by Pontius Pilate, is perhaps the most unclear moment of the life of Jesus.