Daty, które przeszły do Historii
„Gdy mówię, że urodziłem się w 1965 r., w domyśle oznacza to »1965 lat po narodzeniu Jezusa«. Określenie »po narodzeniu Jezusa« jest krępujące, zatem używam wyrażenia »naszej ery«, które też okazuje się problematyczne, bo kim właściwie są owi »my«? To »my« chrześcijanie. Dlaczego era chrześcijańska miałaby zostać narzucona światu?” pyta historyk Patrick Boucheron analizując daty, które na zawsze zapisały się na kartach Historii.