Kiedy wybuchła II wojna światowa, brytyjska monarchia znajdowała się w samym środku głębokiego kryzysu. Edward VIII abdykował, zmuszając swojego młodszego brata, Jerzego, do objęcia tronu – roli, do której nie był w ogóle przygotowany. Ten film dokumentalny opowiada historię dwóch braci, których osobisty konflikt kształtował brytyjską rodzinę królewską przez dziesięciolecia.