When the Second World War broke out, the British monarchy was in the throes of a deep crisis. Edward VIII had abdicated, forcing his younger brother George to become king, a role for which he was utterly unprepared. This documentary traces the stories of two brothers whose personal conflict, in a perilous moment in Europe, shaped the British Royal Family for decades afterwards.