Paula Modersohn-Becker
Dziś Paula Modersohn-Becker jest artystką światowej sławy. Za życia jednak jej nonkonformistyczne malarstwo budziło sprzeciw i niezrozumienie. Radykalnie przełamując tabu swojej epoki, wyprzedziła awangardowe nurty, które dekady później przeszły do historii pod nazwami ekspresjonizmu i modernizmu. To portret artystki wiernej swojej pasji i powołaniu – zmarłej przedwcześnie, w wieku zaledwie 31 lat, wkrótce po narodzinach pierwszego dziecka.