Więzień Al-Kaidy
25 listopada 2011 roku Johan Gustafsson wyrusza na podróż motorem przez Afrykę. W malijskim Timbuktu zostaje porwany przez lokalny oddział Al-Kaidy. W niewoli spędzi ponad pięć lat, aż do nagłego uwolnienia w 2017 roku.