Paul Cézanne
Twórczość malarza Paula Cézanne'a jest ściśle związana z jego rodzinnym miastem Aix-en-Provence. W rodzinnym wiejskim domu, Bastide du Jas de Bouffan, poszukiwał nowej ekspresji w malarstwie. To tutaj rozwinął styl, który uczynił go "ojcem modernizmu". Dawny wiejski dom artysty otworzy swoje podwoje dla publiczności latem 2025 roku.