Wiosną tego roku na Łotwie miał miejsce incydent, który wywołał spore zamieszanie: organizatorzy „Krajowej Olimpiady Geograficznej” sformułowali niektóre pytania testu końcowego w taki sposób, że odpowiedzi uczestników wskazywały na niedozwolone korzystanie ze sztucznej inteligencji i źródeł internetowych.