PFAS
Raz uwolnione do środowiska PFAS zatruwają gleby, wody i organizmy żywe przez całe stulecia. Ta „cudowna” substancja, która miała ułatwić codzienne życie, jest masowo produkowana od ponad 70 lat. Naukowcy od dziesięcioleci alarmują jednak, że te związki są toksyczne, mogą wywoływać choroby i pozostają w środowisku przez setki lat. Przemysł długo ignorował te ostrzeżenia. Dziś nowe przepisy, pozwy sądowe i kolejne wyniki badań mogą wreszcie zmusić branżę chemiczną do zmiany podejścia.