Hiszpańska wojna domowa (2/2)
Franco obiecał wprowadzenie pokoju i narodową zgodę. Jednak pod jego rządami rozpętała się machina represji. W niecały rok po uzyskaniu władzy przez nacjonalistów w obozach koncentracyjnych siedziało ponad 200 tysięcy więźniów. W pierwszych latach dyktatury zaginęło bez wieści kolejne 200 tysięcy osób. Do dziś ich szczątki są odnajdywane w nieoznakowanych mogiłach zbiorowych.