Sakkara – tajemnica grobowca wezyra
Fascynujące śledztwo archeologiczne rozpoczyna się wraz z odkryciem w nekropolii Sakkara, położonej 35 kilometrów od Kairu, tajemniczego grobowca należącego do wezyra Uniego. Okazuje się, że ten wysoki dostojnik, żyjący około 2200 roku p.n.e., miał jeszcze jeden grobowiec – w Abydos, na drugim krańcu Egiptu. Dlaczego?