Jak utrzymać europejskie uniwersytety na powierzchni?13 min
Uczelnie w całej Europie są w coraz trudniejszej sytuacji finansowej. Inflacja zwiększa koszty utrzymania, a liczba studentów jest tak wysoka, jak nigdy dotąd. Odbija się to negatywnie na możliwości prowadzenia badań, innowacyjności i poziomie nauczania. Niektóre hiszpańskie uczelnie szukają prywatnych inwestorów, a uniwersytety w Holandii ograniczają liczbę kierunków z wykładowym angielskim.