Dlaczego Europa przegrywa w wyścigu o Noble?12 min
Przez dziesięciolecia amerykańskie uniwersytety deklasowały uczelnie europejskie w zakresie nowatorskich i przełomowych badań. Harvard, Yale czy Stanford przyciągały najwybitniejsze umysły i były „fabrykami noblistów”. Jednak ostatnie ataki prezydenta Trumpa na prestiżowe amerykańskie uniwersytety mogą diametralnie zmienić tę sytuację. Czy Europa skorzysta na odpływie talentów z USA?