Niemiecki eksodus (3/3)
Po rewolucji z 1848 roku ponad milion Niemców wyjechało do Stanów Zjednoczonych. Wraz z wybuchem I wojny światowej, dla wielu Amerykanów stali się niepewnym elementem społeczeństwa. Brazylia chętnie przyjmowała niemieckich imigrantów przez cały okres międzywojenny, to tam powstał najliczniejszy zagraniczny oddział NSDAP. II wojna światowa i niemieckie zbrodnie zniszczyły bezpowrotnie relacje między niemieckimi imigrantami a krajami ich przyjmującymi.