Niemiecki eksodus (2/3)
Do roku 1750 w brytyjskich koloniach w Ameryce Północnej, wyjechało ponad 100 tysięcy Niemców. Wielu z nich przez lata spłacało koszty podróży, a ich status niewiele różnił się od niewolników. Inni trafiali do brazylijskiej dżungli lub lądowali w Algierii. W XIX wieku niemieckojęzyczni imigranci walnie przyczynili się do industrializacji Stanów Zjednoczonych.