Promised Lands - 1750-184855 min
By 1750, the Promised Land in North America had already attracted almost 100,000 German-speaking emigrants. Without money for the long crossing, new arrivals had to work as indentured servants, ending up in the Brazilian jungle or in the French colony of Algiers. A few decades later, German-speaking immigrants contributed to the industrialisation of the USA.