Najbardziej zagadkowa książka świata6 min
Tajemnicze rysunki i niezrozumiały język: oto “Codex Seraphinianus” – książka napisana w późnych latach 70. XX wieku przez włoskiego grafika i architekta Luigiego Serafiniego. Dzieło jest swego rodzaju encyklopedią opisującą fantastyczny świat będący parodią rzeczywistości. Wśród jego wielbicieli są Roland Barthes, Italo Calvino, Federico Fellini i Tim Burton. O odszyfrowanie znaczeń zawartych w “Codexie” poprosiliśmy samego autora.