Libia: strefa wpływów zagranicznych13 min
10 lat po upadku Kaddafiego Libia utrzymuje pozory państwa narodowego, z jedną stolicą i jednym narodem. Jednak w rzeczywistości dzisiejsza Libia to dwa różne kraje: Libia oficjalna, legalna, uznana przez wspólnotę międzynarodową, i Libia nieoficjalna – zarządzana przez słynnego już marszałka Haftara. Sytuację komplikują jeszcze obce mocarstwa, które angażują się w konflikt.